Artikelen en whitepapers voor informatiemanagers over informatiemanagement

Vijf tips voor omgang met leveranciers (IM)


Het Informatiemanagement en Functioneel Beheer staat sterk in de belangstelling en er is inmiddels veel ervaring opgebouwd in de uitvoering en inrichting ervan.Ook de wijze waarop leverancierssturing plaatsvindt krijgt steedsmeer aandacht. In de vorige editie van dit vakblad is deze ontwikkeling geplaatst in het kader van het groeimodel van functioneel beheer.

Een artikel van Yvette Backer en Remko van der Pols uit Functioneel Beheer Magazine januari 2008.

Lees meer...

Onderwerpen: samenwerking, leverancier

Functioneel beheer en inkoop vaak bottlenecks in de ICT-leveringsketens


De ICT is in de loop der jaren een steeds sneller en krachtiger bedrijfsmiddel geworden, met steeds meer mogelijkheden. Hierdoor is echter ook de complexiteit van de ICT-oplossingen en dus van het beheer sterk toegenomen. Er zijn allerlei specialisaties ontstaan. Alleen voor de ICT-infrastructuur en de bedrijfsapplicaties van een middelgrote organisatie zijn er al gauw enkele tientallen leveranciers, die in de vorm van producten en diensten elk één of enkele stukjes van de puzzel leveren. (Zie ook 'ICT en functioneel beheer steeds meer logistieke processen'.) En uiteraard is elk stukje van die puzzel voorzien van een eigen gebruiksaanwijzing en bovendien, in het eigen jargon, van een eigen garantieregeling (service level agreement oftewel SLA ), die een leverancier ervan verzekert, dat geen klant hem ooit zal vastpinnen op wat hij heeft beloofd.

Een artikel van Wiebe Zijlstra uit maart 2011 (Copyright: ZBC).

Lees meer...

Onderwerpen: keten, leverancier, inkoop

Samenwerking in klant-leverancierrelaties


Binnen en buiten organisaties is de kwaliteit van de samenwerking bepalend voor het succes van de organisatie. Of het nu de levering van ICT-diensten door externe partijen betreft (externe samenwerking) of de samenwerking tussen Business en de afdeling ICT (interne samenwerking), organisaties trekken steeds meer de conclusie dat het succes van de organisatie in belangrijke mate wordt bepaald door de kwaliteit van de regie op deze samenwerking.

Een whitepaper van Quint Wellington Redwood uit juni 2013.

Lees meer...

Onderwerpen: Whitepapers, samenwerking, leverancier

Nieuwe aanvullingen in uw mailbox?

Populairste items